infomedia

ساخت وبلاگ

بک لینک سازی، بخشی از سئو خارجی‌ سایت محسوب می‌شود که باید حسابی آن را جدی بگیرید و از اصول استراتژی سئو است. بدون بک لینک، کار بسیار سختی در مسیر سئو در پیش خواهید داشت، چرا که موتورهای جست‌وجو نمی‌توانند به این راحتی‌ها به شما اعتماد کنند. بنابراین از قدرت بک لینک‌های معتبر برای گرفتن اعتبار از گوگل استفاده کنید.

  • بک لینک چیست؟

همکار خوبم شیما در مطلب «بک لینک چیست و چرا در سئو مهم است؟» به‌خوبی این مفهوم را توضیح داده است. بک لینک به هرگونه لینکی گفته می‌شود که از سایت A به سایت B داده شده است و گوگل این را به عنوان سیگنالی مثبت تلقی می‌کند (اگر شما در یک برنامه‌ی تلویزیونی پرطرفدار شرکت کنید، فردای آن روز به فردی مشهور تبدیل شده‌اید، حکایت بک لینک هم همین است).

بک لینک سازی

هرچه سایت A قدرتمندتر و البته مرتبط‌تر با موضوع سایت شما باشد، بک لینک قوی‌تری خواهید ساخت.

  • داشتن برنامه مدون برای بک لینک سازی

یادتان باشد برای بک لینک‌سازی باید برنامه‌ای مدون داشته باشید. در ایران هم می‌توانید بک لینک بخرید و هم می‌توانید از بک لینک‌های دائمی مثل رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

اگر دوست دارید در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید، مطلب من با عنوان «10 نکته‌ی طلایی برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر از رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.

  • محبوبیت راز موفقیت

راه دیگر بک لینک سازی این است که کاری کنید تا همه در مورد شما حرف بزنند، چگونه؟ با تولید محتوای باکیفیت. مخاطب محتوای باکیفیت را تشخیص می‌دهد و اگر آنقدر جامع باشد که حکم یک محتوای مرجع را پیدا کند، به‌راحتی در دنیای آنلاین آن را به اشتراک می‌گذارد و به شما ارجاع می‌دهد. در این قسمت، تولید محتوای ترندی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را هم فراموش نکنید.

  • تحلیل رقبا

یادتان باشد تحلیل رقبا در این زمینه سرنخ‌های خوبی به شما می‌دهد، برای تحلیل رقبا می‌توانید از ابزارهای تحلیل بک لینک Moz و Ahrefs استفاده کنید.

infomedia...
ما را در سایت infomedia دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محدثه پور حمیدی infomedia بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 20:20

«این همه از تاثیر بک لینک روی سئو گفتی، ولی من اصلا نمی‌دونم بک لینک چی هست؟» این از آن سوالات تکراری و همیشگی است که در بحث سئو همیشه مطرح می‌شود. صاحبان وبسایتی که می‌خواهند روی سئوی سایتشان کار کنند و کسب و کارهای آنلاینی که دنبال گرفتن رتبه در گوگل هستند، این سوال را خواهند پرسید. هرچه درباره بک لینک (Backlink) می‌خواهید بدانید در اینجا آورده شده: سئو چیست؟ بک لینک چیست؟ چطور بک لینک بسازیم و برای ساخت بک لینک به چه نکاتی توجه کنیم؟ بک لینک چه تاثیری در سئو دارد؟

 

بک لینک ها، مثل فونداسیون خانه برای سئو سایت عمل می‌کنند. بدون بک لینک، شانس زیادی برای رشد سئوی سایت نخواهید داشت و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو اتفاق نمی‌افتد. بک لینک که نباشد، حضور در جمع رقیبان صفحه اول گوگل خیلی سخت و کند خواهد شد. با بک لینک شما می‌توانید امپراطوری آنلاین سایت‌تان را راه‌اندازی کنید و سری میان سرها درآورید.

بک لینک چیست؟

بک لینک (Backlink) که به لینک‌های ورودی (Inbound links, incoming links) و لینک‌های یک طرفه (One way links) هم معروفند، آن دسته از لینک‌هایی هستند که کاربران را از سایت A به صفحه‌ای از سایت B (یعنی سایت شما) می‌رسانند. مثلا سایت A، یک سایت گردشگری است که مطلبی درباره برنامه سفر یزد نوشته و در آن به یکی از مطالب سایت B که راجع به یزد است، لینک داده است.

بک لینک چیست؟ساختار کلی بک لینک

گوگل و بقیه‌ی موتورهای جستجو، بک لینک ها را در حکم امتیازی برای سایت B می‌دانند. چرا؟ چون اگر سایت B، سایت خوبی نبود و مطالب ارزشمندی نداشت، هیچوقت سایت A چنین کاری انجام نمی‌داد. بنابراین بک لینک ها تاثیر زیادی برای رتبه بندی سایت‌ها دارند.
مثلا نیما شفیع‌زاده در ویرگول از منتوریکس نام برده که همین به عنوان بک لینک به حساب می‌آید.

بک لینک ها نیروی حیاتی سئوی سایت هستند. ورود ترافیک به سایت از طریق بک لینک های معتبر و باکیفیت باید جزو مهم استراتژی سئویی شما باشد. هر بک لینکی لزوما به سئوی سایت شما کمک نمی‌کند. بنابراین در انتخاب سایت‌ها برای گرفتن بک لینک باید دقت کرد.

infomedia...
ما را در سایت infomedia دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محدثه پور حمیدی infomedia بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 12:35

سئو خارجی (Off page)

سئو خارجی یا سئو آف پیج شامل تمامی کارهای خارج از سایت است که روی رتبه سایت در گوگل اثر می‌گذارد. در مقایسه با سئو آن پیج، تمامی فاکتورهای سئو off page در خارج از سایت باید بررسی شوند. عملاً شما کاری با محتوای درون سایت ندارید و تنها باید به دنبال مشکلات خارج سایت باشید. بعضی از راهکارهایی که به عنوان سئو آف پیج معرفی می‌شود، مستقیماً با سایت مرتبط هستند. کارهایی مانند گرفتن بک لینک‌های معتبر، پیدا کردن broken linkها، اعتبار دامنه و صفحه و… در این دسته قرار می‌گیرند.

سئو off page می‌تواند رتبه صفحات داخلی سایت را به سرعت بهبود ببخشد. از جمله کارهایی که منجر به سئو سریع سایت می‌شود، استفاده از بک لینک برای یک صفحه خاص است. با انجام دادن تمامی این کارها رتبه شما در نتایج گوگل رشد قابل توجهی خواهد کرد. بنابراین می‌توانید پس از انجام سئو آف پیج، انتظار ترافیک ارگانیک و غیرارگانیک بیشتری را داشته باشید. کارهایی مانند بازاریابی شبکه اجتماعی، انتشار رپورتاژ آگهی، اینفلوئنسر مارکتینگ و… هم می‌تواند به عنوان بهینه سازی off page شناخته شود.

خدمات سئو با منتوریکسبرای دریافت خدمات سئو با ما تماس بگیرید: 02191006866

بیشتر بخوانید: چک لیست فاکتورهای رتبه بندی سایت‌ها در گوگل در سال 2021

infomedia...
ما را در سایت infomedia دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محدثه پور حمیدی infomedia بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 13:01